meer informatie over
Service en kosten
Receptie
Onze vriendelijke en behulpzame receptionistes staan op werkdagen en een deel van de zaterdag tot uw beschikking. Ze kunnen u ondersteunen bij het zoeken naar huishoudelijke hulp, ze nemen uw uitgaande post voor u in, ze ontvangen uw postpakketten voor u, enzovoorts.
Zij zijn ook het aanspreekpunt bij problemen en/of noodgevallen. De alarminstallatie in uw appartement is overdag met de receptie verbonden, buiten kantooruren en in het weekend met de nachtwacht.
Huismeester
Onze huismeester regelt het dagelijks onderhoud van het gebouw, en is het aanspreekpunt bij calamiteiten in en rond het gebouw. Hij bezorgt uw ochtendkrant en haalt oud papier op iedere verdieping op. Tevens zorgt hij voor het afvoeren van uw vuilniszakken en de lege flessencontainer.
Incidenteel kan de huismeester kleine klusjes in uw appartement voor u uitvoeren, zoals het ophangen van een schilderij. Hij is behulpzaam bij de organisatie van de diverse activiteiten die plaatsvinden.
Daarnaast houdt de huismeester toezicht op de medewerkers van de huishoudelijke dienst.
Nachtdienst
De Pettelaer is geen zorginstelling, maar een serviceflat; daarom mag er dus geen zorg worden verleend. Omdat wij optimale veiligheid van belang achten, is er na kantooruren altijd een medewerker aanwezig, die ‘s-nachts kan worden opgeroepen als u hulp nodig heeft.
Als er iets met uw gezondheid niet in orde is, schakelt zij zo nodig een arts of ambulance in en informeert uw familie. Een veilig gevoel voor u als bewoner!
Restaurant
Een belangrijke voorziening is ons restaurant op de 13e verdieping. Hier kunt u elke avond met elkaar genieten van een vers bereide maaltijd aan mooi gedekte tafels, met bediening. Als u de maaltijd liever in alle rust in uw appartement wilt gebruiken, kunnen de keukenmedewerkers uw maaltijd thuis bezorgen. Ook uw gasten zijn welkom om mee te eten; één telefoontje naar de receptie en het is geregeld.
Nagenoeg elke dag heeft u de keuze uit 2 menu’s. De keuken biedt daarnaast themadiners, zoals een aspergemenu, een zomerse barbecue en een extra mooi verzorgd diner op feestdagen. Elk jaar op 11 januari viert de Pettelaer haar verjaardag en wordt u getrakteerd op een heerlijk diner.
De maaltijden worden apart aan u in rekening gebracht. Elk jaar beslissen de appartementseigenaren gezamenlijk wat de nieuwe maaltijdprijzen worden voor de bewoners en voor hun gasten.
U kunt de manager van De Pettelaer vragen naar de mogelijkheden voor het organiseren van een feest of receptie voor uw genodigden op de 14e verdieping.
Elke ochtend kunt u koffie drinken in het restaurant of op het terras waar het uitzicht over de Zuiderplas geweldig is. Ook na het diner kunt u hier uw koffie of ander drankje gebruiken.
Servicekosten
De Servicekosten bestaan uit gezamenlijke kosten van de Vereniging van Eigenaren, waaronder het onderhoud aan het gebouw en de personele kosten. De kosten worden verdeeld conform de breukdelen die in de splitsingsakte staan opgenomen. Deels betaalt u naar rato van de grootte van uw appartement; voor het andere deel draagt elke eigenaar evenveel bij aan de kosten van de vereniging.
Naast de servicekosten betaalt u maandelijks voor de maaltijden die u gebruikt en uw drankjes in het restaurant. U betaalt maandelijks een voorschot voor gas en elektra dat eenmaal per jaar wordt verrekend met het daadwerkelijke verbruik. De Pettelaer beschikt over centrale verwarmingsketels; uw individuele verbruik wordt bijgehouden door caloriemeters op uw radiatoren. Uw waterverbruik valt onder de servicekosten, dus daar heeft u geen omkijken naar.
Voor meer informatie over de servicekosten kunt u contact met ons opnemen.
Organisatie
Als trotse eigenaar van een appartement bent u automatisch lid van de Vereniging van Eigenaren, waarin uw stem telt.
VvE -dynamiek
Twee keer per jaar komen wij samen in de VvE-vergaderingen. Hier bundelen we krachten om de begroting voor het komende jaar te bepalen en gezamenlijk goedkeuring te geven aan de jaarrekening van het voorgaande jaar. Alle lopende zaken die uw aandacht en beslissing vereisen, vinden hier hun podium.
Bestuurlijke verankering
Onze organisatie wordt gedragen door een Bestuur, gevormd door gepassioneerde appartementseigenaren en een externe voorzitter. De Commissie van Toezicht en Advies waakt over de continuïteit van ons beleid en voorziet het Bestuur van waardevol advies.
Dagelijkse sturing
De dagelijkse gang van zaken wordt geleid door onze manager, die een team van circa 20 toegewijde medewerkers aanstuurt. Met focus op financieel, administratief en technisch beheer zorgt de manager ervoor dat alles vlekkeloos verloopt. Daarbij kan zij rekenen op ondersteuning van diverse commissies en het ervaren administratiekantoor Ad-Vi VvE beheer uit Veldhoven.
Bij Serviceflat De Pettelaer staat samenwerking centraal, zodat u met vertrouwen kunt genieten van een zorgeloze woonsfeer.